Steeds meer bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om een deel van hun wagenpark te laten renoveren. Afhankelijk van het type voertuig, de waarde en uiteraard de staat waarin het verkeerd kan het immers een aantrekkelijke keuze zijn. Daarnaast ziet uw wagenpark er na een dergelijk traject weer uit als nieuw. En vaak is een renovatietraject niet zo duur als u wellicht zou denken.
Een opgeknapte oplegger maakt een professionele indruk!
Hoe een renovatieproject eruit ziet is natuurlijk vooraf niet te zeggen. De inhoud hiervan wordt in overleg met u samengesteld op basis van wat u belangrijk vindt, uw budget en onze ervaring. Vaak adviseren we om het gehele remsysteem aan een grondige inspectie te onderwerpen en bijvoorbeeld bij koelcarrosserieën de kleine beschadigingen te laten herstellen om uw panelen tegen vocht te beschermen. Minder noodzakelijk, maar des te zichtbaarder zijn bijvoorbeeld een frisse nieuwe set schuifzeilen, of een nieuwe laklaag. Hiervoor kunnen we vrijblijvend, na een schouwing van het te renoveren voertuig, een offerte op maat maken!
stuursysteem op een correcte werking en slijtage.
Ook elektrisch wordt een en ander nagelopen. In sommige gevallen wordt ervoor gekozen preventief opnieuw te bekabelen om storingen door slijtage de komende jaren uit te sluiten. Onderdelen welke geoxideerd zijn worden vervangen.
Controle van de panelen rondom is essentieel. Vochtindringing kan tijdens de temperatuursschommelingen ernstige schade aan uw panelen veroorzaken. Bovendien is vocht in uw panelen funest voor de isolatiewaarde van uw laadbak, hetgeen de kwaliteit van de koudeketen in gevaar kan brengen. Reparatie van die schades is dus essentieel. Verder controleren en repareren we deurrubbers en hang- en sluitwerk om dezelfde reden.
Een nieuwe huisstijl kan aanleiding zijn om uw wagenpark te laten renoveren!
Een goed gerepareerde (FRC gecertificeerde) koel/vriescarrosserie komt na een visuele inspectie door een erkend inspecteur van de RDW in aanmerking voor FRC verlenging. Dit gehele traject kan Hertoghs voor u verzorgen!
De carrosserie kan als laatste uiteraard worden voorzien van een nieuwe laklaag, zodat deze er weer als nieuw uitziet. Soms is dit echter niet noodzakelijk, dan kan ook poetsen/polijsten uw laadbak ophalen.
Een schuifzeilcarrosserie die er reeds een levenscyclus op heeft zitten is vaak toe aan een grondige opknapbeurt. Een schuifzeilcarrosserie heeft immers vaak minder verbanden dan een gesloten carrosserie hetgeen speling door slijtage op bepaalde verbindingen onvermijdelijk maakt. Bovendien zijn er in de loop der jaren behoorlijk wat deuropeningen geweest. |
Vaak is het te adviseren om te kiezen voor een nieuwe set achterdeuren. De achterstijlen en tussenstijlen kunnen worden gericht, of vervangen. De schuifkap kan geheel worden gecontroleerd. De lagers kunnen worden vervangen alsook de vouwplaten. Verder kan de kap worden voorzien van een fris nieuw dakzeil.
Uiteraard kan ook hier worden gekozen voor een nieuwe laklaag en een frisse nieuwe set schuifzeilen, zodat uw carrosserie er weer als nieuw bij staat.
Meestal is een carrosserie uitgerust met allerlei componenten, zoals een laad-lossysteem, een onderbouwkoppeling, of een laadklep. Bij Hertoghs kunnen we al deze componenten controleren op een deugdelijke werking, geheel reviseren en soms zelfs aanpassen naar uw hedendaagse wensen (bijvoorbeeld een laadklep ombouwen naar een PIEK gecertificeerde versie). Bovendien beschikt Hertoghs over alle middelen om keuringsonderhevige componenten te keuren.
Bent u geïnteresseerd geraakt? Neemt u contact op met een van onze verkoopadviseurs voor meer informatie of een vrijblijvend advies!