De diepe wielkuilen maken transport van een breed scala aan wielladers en dumpers mogelijk. Door middel van de verlenging is de voorwieluitsparing variabel in te stellen. Inzetelementen worden gebruikt om de resterende laadvloer aan te passen aan de te laden machine en zijn wielbasis. Het gewichts- geoptimaliseerde ontwerp van de semi-dieplader biedt de gebruiker een aanzienlijke winst in het laadvermogen!
Om het laden en lossen van de machines zo veilig mogelijk te laten verlopen, zijn klimstrippen voorzien voor maximale grip. De oprijhoek is laag zodat zelfs voertuigen met aan lange overbouw of lage bodemvrijheid veilig geladen kunnen worden. De afmetingen van de wielkuilen is zo ontworpen dat nagenoeg ieder type wiellader geladen kan worden ongeacht banddiameters, asafstanden en gewichten.
Zoals het een echte allrounder betaamt, is ook deze MAX100 oplegger voorbereid op alles!. Productmanager Mario Faymonville legt uit: "De insteekbare vulstukken voor de wieluitsparingen creëren snel en eenvoudig een rechte laadvloer. Dit geeft het voertuig extra veelzijdigheid om rupsvoertuigen, containers of andere goederen te vervoeren. De uitschuifbare verbredingsconsoles in de laadvloer zijn hierbij extra handig. En het voertuig is optioneel verkrijgbaar met een 300 mm diepe gieksleuf."
COMPACTE EN ROBUUSTE OPRITTEN
Als het om de oprijrampen gaat, biedt MAX Trailer de keuze tussen krachtige stalen en aluminium oprijplaten. De vlakke oprijhoek stelt de gebruiker in staat voertuigen met weinig bodemvrijheid te vervoeren. Talrijke sjorpunten, sjorgaten in het randprofiel en een gelakte antislipafdekking zorgen voor de nodige ladingbeveiliging.
Zoals bekend bij MAX Trailer zorgt het gebruik van identieke onderdelen voor de bekende premium kwaliteit. Voordelen voor de klant zijn de lage exploitatiekosten en het veilige gevoel gebruik te kunnen maken van een betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand voertuig.