Chereau zelfdragende carrosserieën zijn in vele verschillende uitrustingsniveaus en maatvoeringen verkrijgbaar en te plaatsen op alle voorkomende motorwagen-, frigo oplegger- en frigo aanhangwagenchassis.
Fotoboek Chereau opleggers
Een Chereau carrosserie wordt geleverd volgens onderstaande algemene specificaties:
Lengte carrosserie inwendig | van 4.000 mm. tot 13.390 mm. |
Hoogte carrosserie inwendig | van 2.100 mm. tot 2.800 mm. |
Breedte carrosserie uitwendig | 2.600 mm. |
Dikte van het kopschotpaneel | 85 mm. |
Dikte van de zijwanden | 45 mm. òf 65 mm. |
Dikte van het dakpaneel | 80 mm. òf 110 mm. |
Dikte van de achterdeuren | 75 mm. |
Dikte van het vloerpakket | 140 mm. |
Chereau heeft een bijzonder robuust vloerpakket opgebouwd uit een multiplex boven- en onderplaat met tussenschotten, gescheiden door polyester matten om vochtdoordringen tegen te gaan. De compartimenten zijn gevuld met een poyurethaan schuim. De topvloer bestaat bij de standaarduitrusting uit een polyester anti-slip topvloer, maar ook een polyurethaan anti slip gietvloer of een Aluminium rijstkorrel vloer behoort tot de mogelijkheden.
Het kopschotpaneel is vervaardigd volgens het "nat-in nat" procédé uit een 80 mm. dik sandwichpaneel. Het sandwichpaneel is opgebouwd uit een polyester binnenplaat voorzien van ingelamineerde houten en stalen versterkingen (eventueel een koelmachineframe) en uitgevuld met polyurethaan schuim met een hoge isolatiewaarde. Aan de buitenzijde is het paneel voorzien van een galsvezelverstrekte polyester laag. Beide zijden worden voorzien van een dikke gelcoatlaag alvorens de panelen afgeperst worden. In het kopschotpaneel kan in geval van een motorwagen- of aanhangwagencarrosserie eventueel een nis gemaakt worden, zodat de koelmachine "achter" de cabine kan worden gebouwd. Dit wordt vaak gedaan indien de koelmachine binnen de kantelstraal van de cabine valt.
Fotoboek Chereau motorwagen- en aanhangwagencarrosserieën
Bij Chereau kunt u er ook voor kiezen om uw aanhangwagen of oplegger (LZV) uit te rusten met een RVS kader, een set doorlaaddeuren (dezelfde bouwwijze als Chereau achterdeuren) en een enkel of dubbel doorlaadbord.
Het dakpaneel is verkrijgbaar in zowel 80 als 110 mm. dikte voor extra isolatiewaarde. Het dakpaneel wordt op dezelfde wijze samengesteld als het voorgaande paneel.
Verkrijgbaar in 45 mm. dik of 65 mm. dik eveneens volgens bovenstaand procédé. De carrosserie wordt tot een wettelijk maximum breedte van 2.600 mm. gebouwd.
De achterdeuren van Chereau worden gemaakt uit een kunststof frame waarop een binnenplaat wordt verlijmd. Hierin worden dikke RVS steunplaten gemonteerd ter plaatse van het hang- en sluitwerk. Vervolgens wordt in het frame een isolerende schuim gegoten, de topplaat erop verlijmd en het geheel afgeperst gedurende 20 minuten waarin het schuim kan rijzen en uitharden. Tot slot worden de brede speciale deurrubbers gemonteerd, welke bekend staan om hun zeer goede isolerende eigenschappen. De deuren worden ingehangen in het robuuste RVS achterkader en goed sluitend gemaakt waarna het gehele frame inclusief deuren naar de boxassemblage gaat. |
Na de eindassemblage, waarbij de verschillende delen middels mechanische- en lijmverbindingen aan elkaar bevestigd worden, staat er een solide robuuste koelcarrosserie met een in de markt ongeëvenaarde isolatiewaarde. Met zorg samengesteld en onderworpen aan een serie kwaliteitscontroles, verlaat een Chereau carrosserie de fabriek in Ducey.
| |
Fotoboek interieurvoorbeelden | Fotoboek exterieur opties |
Daar waar Chereau ophoudt, gaat Hertoghs nog een stapje verder! Zaken die in het productieproces van Chereau niet in te passen zijn, kunnen in de goed geoutilleerde werkplaats in Roosendaal alsnog uitgevoerd worden. Na ruim 30 jaar importeurschap en zeer nauwe samenwerking, ook op het gebied van productontwikkeling, heeft het Chereau product immers geen geheimen meer voor de ervaren carrosseriebouwers van Hertoghs Carrosserieën!